Flere synlige topchefer på sociale medier, tak
Børsen har i en leder for nylig efterlyst synlige topchefer med klare holdninger til det samfund, som deres virksomheder er en del af. ISS-topchefen Jeff Gravenhorst pointerede i et interview i samme avis, at det ikke er nok,...
Læs mereStop! Se op og se ud
Jeg sidder i toget og arbejder. Det er en god fornemmelse at bevæge sig af sted gennem landskabet, mens fingrene bevæger sig hen over tastaturet. Toget er også et godt sted at lade tankerne bevæge sig. Jeg tænker på,...
Læs mereHvad bruger du din taletid til?
Forleden var jeg til koncert med Roger Waters. En musikalsk legende og en mand, hvis holdninger deler vandene, når han formidler dem til publikum i form af lyd, billeder, ord og symboltung iscenesættelse. Onkels kassettebånd Jeg har lyttet til...
Læs mereNyt og gammelt i en foranderlig verden
På historisk kort tid har digitale kanaler, sociale medier og mobile platforme forandret medievirkeligheden markant. Og ændret vores måde at bruge medier på. På godt og ondt. Det har givet nye muligheder for at pleje relationer, men også nye...
Læs mereNye PR-muligheder i en forandret medievirkelighed
Digitale kanaler, sociale medier og mobile platforme har vendt op og ned på medievirkeligheden. Det udfordrer virksomheders arbejde med deres omdømme, men åbner samtidig for nye muligheder for at styrke relationerne til omverdenen. Forleden mødtes jeg med en gammel...
Læs mere100 dage til Folkemødet – er du klar?
Der er kun 100 dage til Folkemødet, hvor politikere, organisationer, virksomheder, medier og, ja, helt almindelige danskere mødes for at fejre demokratiet med debatter og dialog. Det er en unik mulighed for at pleje interesser og skabe nye relationer....
Læs mereTechlash: Too big to love?
The Big Five: Google, Apple, Facebook, Amazon og Microsoft. De begyndte hver især som iværksætterdrømme drevet af ildsjæle, der ville forandre verden og udfordre de ledende spillere inden for hver deres felt. I dag er det dem, der sætter...
Læs mereTroldene invaderer paradis
Forbrugerne elsker deres produkter, og milliarderne vælter ind. Alligevel samler skyerne sig om mastodonterne i Silicon Valley. Historier om sexchikane, konkurrenceforvridning, russiske penge til Trump-annoncer og senest skattespekulation afdækket af Paradise Papers har kastet tech-giganterne ud i et imagemæssigt...
Læs mereHvornår skal du poste på sociale medier?
Timing er alt, siger man. Det gælder også indhold på sociale medier. Som rådgiver bliver jeg tit mødt af spørgsmål om, hvor ofte og hvornår man skal poste indhold på sociale medier for at få størst effekt. Det korte...
Læs mere