Folkemødet behøver ikke koste en bondegård i Allinge
Skal din virksomhed eller organisation med til Folkemødet i 2020? Folkemødet 2020 kan synes langt væk. Men hvis har I været på Folkemødet i år, er det en god idé at evaluere indsatsen, mens den er frisk i erindring....
Læs mereFremtiden er her allerede!
Hvad skal kommunikatører kunne i fremtiden? Det har været et centralt spørgsmål, når jeg har været rundt i landet og holdt oplæg med afsæt i min bog ”Som ringe i vandet – Strategisk PR og omdømme i en forandret...
Læs mereSyv interessante medietendenser
Lyd, robotjournalistik, personaliseret indhold, involvering af publikum og digitale fortællinger. Det var blandt emnerne, da Medietrends i starten af april havde arrangeret en tredages tour de force rundt til danske medier med mere. Tv2.dk, A4 Medier, Zetland, Mediano, Lasso,...
Læs mereHer slår papiravisen digitale medier
Igennem flere år er avisernes oplag og læsertal faldet drastisk. Gennemsnitslæseren bliver ældre og ældre, og unge finder i dag primært deres nyheder digitalt og via sociale medier. Derfor spår mange papiravisen en dyster fremtidig. For nylig var jeg...
Læs mereFlere synlige topchefer på sociale medier, tak
Børsen har i en leder for nylig efterlyst synlige topchefer med klare holdninger til det samfund, som deres virksomheder er en del af. ISS-topchefen Jeff Gravenhorst pointerede i et interview i samme avis, at det ikke er nok,...
Læs mereStop! Se op og se ud
Jeg sidder i toget og arbejder. Det er en god fornemmelse at bevæge sig af sted gennem landskabet, mens fingrene bevæger sig hen over tastaturet. Toget er også et godt sted at lade tankerne bevæge sig. Jeg tænker på,...
Læs mereHvad bruger du din taletid til?
Forleden var jeg til koncert med Roger Waters. En musikalsk legende og en mand, hvis holdninger deler vandene, når han formidler dem til publikum i form af lyd, billeder, ord og symboltung iscenesættelse. Onkels kassettebånd Jeg har lyttet til...
Læs mereNyt og gammelt i en foranderlig verden
På historisk kort tid har digitale kanaler, sociale medier og mobile platforme forandret medievirkeligheden markant. Og ændret vores måde at bruge medier på. På godt og ondt. Det har givet nye muligheder for at pleje relationer, men også nye...
Læs mereNye PR-muligheder i en forandret medievirkelighed
Digitale kanaler, sociale medier og mobile platforme har vendt op og ned på medievirkeligheden. Det udfordrer virksomheders arbejde med deres omdømme, men åbner samtidig for nye muligheder for at styrke relationerne til omverdenen. Forleden mødtes jeg med en gammel...
Læs mere100 dage til Folkemødet – er du klar?
Der er kun 100 dage til Folkemødet, hvor politikere, organisationer, virksomheder, medier og, ja, helt almindelige danskere mødes for at fejre demokratiet med debatter og dialog. Det er en unik mulighed for at pleje interesser og skabe nye relationer....
Læs mere